Mevlananın yanması da Şems'in gidişiyle olmuştur
"Sen koskoca Mevlana, bir dost seni terk etti diye neden bu kadar yanıp kavruldun?" demek de haddimizi aşar.
Kimsenin yangını, õtekiyle aynı değildir. Hatta yangından ne anladiğı bile insanın tekâmül seviyesine göre farklılık gösterir. Kimileri için ölüm de sadece ölüm değildir çünkü...
Hem Şems'in yokluğuyla neye mal olduğunu bilmek o ruh seviyesine erişmeden mümkün
olabilir mi ki?