"Özgürlük ve adalet, başkalarına ait olan her şeyi onlara vermektir. O halde kadının doğal haklarını kullanmasındaki yegâne engel, erkeklerin ona uyguladığı sürekli istibdattır. Bu engel, doğanın ve aklın kanunları aracılığıyla kaldırılmalıdır."
"Erkek, sen adil olabilir misin? Sana bu soruyu bir kadın soruyor. Onun en azından bu soruyu sorma hakkını elinden almayacaksın. Söyle bana! Sana benim cinsimi ezecek iktidarı veren şey nedir?"
"Kalbimi vatana, doğruluk ve dürüstlüğümü erkeklere miras bırakıyorum, buna ihtiyaçları var. Ruhumu kadınlara, menfaat peşinde koşmamamı aşırı hırslı olanlara, felsefemi baskı görenlere, dinimi ateistlere, içten neşemiyse can sıkanlara bırakıyorum."