Aramızdaki şey,yollar olsaydı aşardık. Mesafeler olsaydı çözerdik. Sorun olsaydı,konuşur hallederdik. Aramızda bir dağ olsaydı tırmanır yine sarılırdık. Bizim mesele bambaşka bir şey. Bunu çözmeye bir ömür yetmeyecek. Bu sessiz bir veda. Gitmek,ayaklarla yapılmıyor her zaman...
Üzüldüğünde susup kenara çekiliyorsun. Anlatsan anlaşılmayacağını düşünüp, insanlardan kaçıyorsun. Yoruluyorsun ama dimdik ayakta durmaya da devam ediyorsun. Bağırsan da duyulmazmış gibi hissediyorsun. Bunu yapma. Hayat çok uzun değil. Dile getirilmeyen her şey can yakar unutma. Susunca anlaşılmayacaksın. Çok güçlü olmaya çalıştıkça her seferinde güçsüz düşecek yorulacaksın. En tenha köşelerde kendine saldıracak bir çözüm bulamayacaksın. Bazen güçsüz olmalı. Bazen bağırabilmeli. Bazen kızıp küsmeli ama susmamalı. Susmak bir şeyi çözmeyecek. Hiç çözmedi.
Merhabalar değerli kitapseverler, bugün sizlere Sait Faik Abasıyanık kaleminden çıkan Sarnıç adlı kitabı tanıtmak istiyorum. Kitabımızın içerisinde on altı farklı öykü yer almaktadır. Kitapta karpuz sergisi kurma hayali kuran karakterlerin yaşadıklarını, Hasan Ağa ile gelini arasında yaşananları, bir park etrafında yalnız insanların günlük hayatlarını, bir gaz sobası etrafında bir evde ve kahvede oluşan mahalle hayatlarını olmak üzere çeşitli öyküler okuyoruz. Benim gibi öykü severlere keyifli okumalar dilerim.
SarnıçSait Faik Abasıyanık · The Kitap · 20254,406 okunma