Bu hayatta muvaffak olabilmenin veya daha doğru bir şekilde ifade edecek olursak bu hayatta hüsrana uğrayanlardan olmamanın yolu Asr Suresi'nde tarif ediliyor.
Birine yardım ettiğiniz zaman siz onları onurlandırmazsınız; onlar sizi onurlandırır. Dilenen birine sadaka verdiğinizde onlara bağışta bulunursunuz; onlara yardım etmiş olmazsınız, işin aslı onlar size yardım etmiş olur. Hesap gününde sizin için şahit olurlar. Günahlarınız için mağfirete vesiledirler. Siz onlara sadece "dünyada" yardım edersiniz. Ancak onlar size "ahirette" yardım ederler. İnsanın tavrı böyle değişir...
... İnsanlara yardım ettiğinizde onlardan gelebilecek teşekkür duymak için orada beklemeyin.Çünkü yardımda bulunmanızın amacı onlardan takdir sözleri işitmek olmamalı.
Etrafınızdaki her şey için müteşekkir olmayı öğrenirseniz, o zaman Allah'a karşı olan tavrınız değişecek. Devamlı şikayet eden insanlardan olmayacaksınız artık. Bu sebeple hem kendime hem sizlere hatırlatıyorum ;"Ben daha iyisini hak ederim" tavrı iyi bir tavır değil. Sağlıklı bir tavır da değil. Neyi hak ettiğimizi Allah bilir...