Allah'ın verdiği nimetlerle yaşayıp da Allah ile kulluk bağını koparmak, işverenle bağlantıyı kesip maaş almaya devam etmeyi istemek gibidir.
Bu bağın canlı tutulması, Kur'an'ı sadece yüzünden okumakla değil, okuduğunu anlamak, anladığını yaşamak, yaşadığını başkalarına anlatmakla mümkün olur.
Kur'an,sadece okunacak bir metin değil;tarafı olduğun bir sözleşmedir. Bu sözleşme,sana kim olduğunu, neye bağlı olduğunu ve neyi temsil ettiğini hatırlatır.Okumak, sadece anlamak değil; bağlılık göstermek, sadakatle yaşamak demektir.