O zaman da hukukun mantığı ilginçti; bir dili, kimliği,tarihi kültürel varlığı yasaklamak ve zorla yok etmeye çalışmak suç değil ama beni ben yapan bu özellikleri savunmak suçtu! Bunları yasaklamak bölücülük değil, varlıklarını ifade etmek, savunmak bölücülüktü!
Ancak şimdi olmuyor; kesin bir yalnızlık, sessizlik, hiçlik ve başkaları tarafından olur olmaz kesilmeyen ve bana sonsuzluk duygusu veren bir zaman zorunlu koşul.