"Görüyorum ki her șeyi kendi başınıza yapmayı tercih ediyorsunuz.
Ama erkekleri size yardım etme zevkinden mahrum bırakmış olmuyor musunuz?" dedi.
"Her ikimizin de bildiği gibi erkeklerin verdigi her hizmet kadınların sağliğına iyi gelmiyor!
"Size eş olacak erkeğin uzun bir eğitimden geçmesi gerekecek.Tüm bir yaşam boyunca edinilen alışkanlıklar kolay kolay bırakılamaz.
"Benim için, görev sözcügü çok ağır ve baskıcı bir sözcük. Ben yalnızca tek bir șey için görev sözcüğünün söz konusu
olabileceğini düşünüyorum; o da özgürlüğümün korunması. Evlilik ve ona eşlik eden sahip olma duygusu ve kıskançlık, ruhu tutsak eder. Bunlar benim üzerimde asla
egemenlik kuramayacak. Doktor Breuer, ne kadın ne de erkeğin artık zayıflıklaryla birbirlerine zulmetmeyecekleri günlerin geleceğini umuyorum.