Fatoş

Fatoş
@Fatosa
Deneyip savaşmaya niyetim yok Yeni bir yarına karşı İnsan, iyi şeyler yaparak iyi olur.
Haklı olmanın, adil olmanın, fedakâr olmanın bir anlamı, bir değeri vardi. Oysa șimdi insanlık barbarlık dönemine geri dönmüștü. En kıymetli şey güçtü,güce sahip olmaktı İster zenginlikle, ister siyasetle, ister đinle, ister futbolla, ister çalarak, ister uyuşturucu satarak isterse öldürerek elde edilmiş olsun hiç fark etmez, güce sahipsen bütün kapılar sana açılıyordu. Üstelik kimse de bu saltanatı, bu kudreti, bu zenginliği nasıl elde ettin diye sormuyordu. Çünkü gücün pazarlayıcısı cehalet olmuștu onu kıymetli hale getiren ise ahlaksızlıktı. Cehalet bütün kötülüklerin temeliydi. Ahlaksızlık hırsızlık, yolsuzluk, zalimlik aklıniza ne gelirse cehaletin üzerinde yükseliyordu. Eskiden cahillik utanılacak bir şeyken, şimdi halkın otantik bir kimliğiymiş gibi sunuluyordu.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Liyakat kaybolunca teşkilata sadakat kayboluyor"sürdürdüm sözlerimi.Teşkilata sadakat kaybolunca yasaya sadakat de kayboluyor. Yasaya sadakat kaybolunca ülkede sadakat de bitiyor. Olan bu Bâki kardeşim. Liyakatin yerini adam kayırmacılık, siyasi ya da şahsi menfaat alınca işler rayından çıkıyor... Hiç beklemezdim, bizim Ali öfkeyle girdi araya. "Ne liyakati Başkomserim ya? Kusura bakmayın ama liyakatsizlik Iafi hafif kalıyor. Şu eski bakanı hatırlasanıza. Adamın hergün bir suçluyla fotoğrafı çıkıyordu. Mafya üyeleri, uyuşturucu baronları, milletin parasını dolandiranlar. Hepsi bakanla yan yana, hepsi bakanla kol kola, hepsi aynı karede. Sonra biz, yani geleceği amirinin iki dudağının arasında olanlar bu karanlık herifleri enseleyince, anında siyasiler giriyor devreye. Peki nasıl başa çıkacağız bu alçaklarla? Nasıl yakalayacağız bu adamları?"

Fatoş

, bir kitap okudu
Puan vermedi·315 syf.·
7 günde okudu
·
2024 49. kitabı
Joachim Köhler
6/10 · 31 okunma
"Nietzsche hakkında ahkâm kesişiniz, onu kendi zekânızla köşeye sıkıştırmanız, onu merakınızın teşrih masasına yatırışınız. Muhteşem. Ve şimdi de ona karşı merhamet dileniyorsunuz. Bu ne karanlık bir taçlandırmadır, beyler, Nietzsche'ye acımakmış. Ama sizi rahatlatabilirim, o yanık yüreğinizi uzun süre dolaştırmak zorunda değilsiniz. Nietzsche nin sizin merhametinize ihtiyacı yok. Dobralğımı bağışlayın, ama sizin merhametinize ihtiyaç duyacak kadar küçülmedi o.
Uykudalar hâlâ, o üstün insanlar, oysa ben uyanığım: gerçek yoldaşlarım değil benim onlar. Hâlâ geceyarılarımı kemiriyor onların rüyaları. Friedrich Nietzsche