İnsanlar, hata yapmayı bir sorun olarak görmüyor, eleştirilmeyi rahatsız edici buluyorlar. Oysa tersine, kusurlarına üzülmeleri, düzeltilmekten de hoşlanmaları gerekirdi.
Dostlukta her türlü ihtirasa ve günaha izin verildiğini düşünenler tehlikeli bir yanlış içindedir. Dostluk doğa tarafından kusurların yoldaşı olsun diye değil, erdemlerin yardımcısı olsun diye bahşedildi.
Talihin sadece kendisi kör değildir, o kucakladığı insanları da çoğunlukla kör eder. Bu yüzden insanlar kibir ve inatçılıkla handiyse kendileri olmaktan çıkarlar, talihli bir budaladan daha çekilmez bir şey olamaz.