( kitabi okudugumda sadece okuyup gectigimi ve aslında hicbir sey anlamadığımı farkettim.Bu kadar önemli bir kitaptan birseyler anlamam gerektiğini düşündüm. Ufak bir arastirma yaptim. Google den bulduğum bir incelemede kitabın anlatmak istediklerini makale seklinde anlatmıştı.sonuçta o makaleyi okuduktan sonra kitabıda anladim buda birsey bence)
Ve bu makalenin bazi yerlerini sizle paylasmak istedim.
Temsilcisi için önemli olan Gregor’un vaktinde işe gitmesiydi. O,
Gregor’un değerini sadece yaptığı işle ölçüyordu. Bu nedenle Gregor ile
birlikte büroya gidemeyeceğini anlayınca hemen evden uzaklaştı.
Temsilcinin Gregor’a biçtiği değer, modern toplumlardaki bireyin toplum
içindeki konumuna karşılık gelmektedir.
.
.
Gregor, böceğe dönüşmeden önce annesi, babası ve kız kardeşi onun
sırtından geçinen asalak olarak nitelendirilebilirler. Bu yönüyle
düşünüldüğünde akla şöyle bir soru gelebilir. Bu asalaklardan en gaddarı
hangisidir? İlk önce babasıymış gibi görünür. Ancak en kötüsü babası
değil, kız kardeşidir. Gregor Samsa en çok onu sever ama ona ihanet eden
de kız kardeşi Grete’dir (Kafka ve Nabokov 2014: 95-96). Grete iş bulup
kendini güvence altına almaya başladıktan sonra Gregor’u yüz üstü
bırakır. Böylece Grete’nin Gregor’a, iyileşip de işine devam eder
umuduyla başlangıçta yardım ettiği anlaşılır.
Kafka’nın, bu eseriyle modern kapitalist toplumda bireyler arasındaki
ilişkilerde duygusal bağların değil daha çok maddiyatın belirleyici
olduğunu vurguladığı görülmektedir. Aile fertleri eve gelir getirmeyen ve dış görünüşünü kabullenemedikleri aile üyesinden vazgeçmekte ve ondan
kurtulmak istemektedirler. Bu bağlamda düşünüldüğünde Gregor’da
yabancılaşma duygusu böceğe dönüşür dönüşmez değil, ailesi tarafından
dışlandığında ortaya çıkmıştır.
.
.
Max Weber’e