Burada oturup geçtiğimiz binyılda yaşamış biliminsanlarının çalışmalarını sınıflandırıyorsunuz; böyle bilim mi olur? O çalışmaları daha ileri düzeylere ulaştır- mayı, onları temel alıp yeni bilgilere ulaşmayı hiç denediniz mi? Ne gezer!
Bir Imparatorluk'un çöküşü, beyler, devasa bir olaydır ve böylesi bir şeyle baş etmek hiç de kolay değildir. Yükselen bir bürokrasi, toplumsal inisiyatifin zayıflaması, sınıfların kemikleşmesi, bilimsel merakın engellenmesi... ve bunlara benzer daha binlerce etken bu çöküşe hız kazandıracaktır.