Ama insanoğlu kendisinde başka güçler vehmediyor. Değişmeye, başka bir şey olmaya, doğasını zorlamaya çalışıyor, işte mutsuzluğun ve savaşların kaynağı bu. Kısacası azizim, insan insan olarak yaşamalı, eşek eşek olarak.
Amerika'da herkes istediği dili konuşur ve istediği giysiyi giyer. Burada ise Kürtçe eğitim ve televizyon yasak, okula başörtüsü takarak gitmek de yasak.
"Senin halkım dediğin şey artık tek tek insanlardan değil, bir sürüden, köleleştirilmiş bir sürüden oluşuyor. Kimsede kişilik, onur, namus bırakmadılar"