İlk kez bir kitabı okurken bu kadar çok zorlandım bu kadar çok canım yandı. İlk kez bir kitap yüzünden kabuslar görüp uyuyamadım. Bir halkın soykırımını tüm çıplaklığıyla ve tüm acımasızlığıyla öne sermiş yazar. Tarihin en iğrenç soykırımına seyirci olduğumuz için bize "üç maymunu oynayarak vicdanınızdan kaçamazsınız" diyen bir yazar. Tüyler ürpertici tüm gerçekliğiyle bir başyapıt olan incir ağacı.
"Şimdi bir kez daha soruyorum:Birleşmiş Milletler ; Sırpların, Boşnak halkını katledip sistematik olarak tecavüz ettiği bu soykırımda Boşnakların yaşadıkları trajediye neden seyirci kaldı?"