Gelişim dediğin, insanın kendini avutması için uydurulmuş bir şeydir! Hayat mantıksızlıktır, hiçbir anlamı yoktur. Kölelik olmadan gelişme olmaz; çoğunluğun azınlığa boyun eğmesi olmasa insanlık olduğu yerde sayar. Hayatımızı, işimizi, hafifletmek isterken hayatımızı zorlaştırmaktan, işimizi büyütmekten başka yaptığımız bir şey yok. Fabrikalar, makineler daha çok ne yapmak için varlar? Daha fazla makine yapmak için.. aptallıktır bu! Giderek çoğalıyor işçiler, oysa bizim yalnızca köylüye, tahıl üreticisine ihtiyacımız var. Doğadan emeğimizle alabileceğimiz yalnızca tahıldır. İnsana ne kadar az şey gerekliyse, o kadar mutludur, ne kadar fazla şey istiyorsa da o kadar özgür değildir.
Sen kim olduğuna karar veremediğin zaman, senin kim olduğuna başkası karar verecektir.
Sen kendini yönetemediğin zaman, başkası seni yönetecektir.
Sen gemini yürütemediğin zaman, korsanlar ve çapulcular onu yürütecektir.