Kişi ayrıca bilinçli olarak sevilmemekten korkan birinin aslında bilinçaltında sevmekten korktuğunu fark etmelidir. Sevmek, kendini karşılıksız olarak adamak, sevgimizin sevilen kişide de sevgi oluşturacağı ümidini taşımak demektir. Sevgi bir inanç eylemidir, inancı az olanın sevgisi de azdır.
İnsanları, olmasını istediğiniz gibi değil, oldukları gibi görün. Başkalarını idealize etmek, hayat boyunca çeşitli zamanlarda önemli bir işleve hizmet eder ama bir kişi sizi sömürdüğünde ve incittiğinde, o kişinin iyiliğinden ve iyi niyetli olduğunda ısrar etmek çocuksu bir düşüncedir, potansiyel olarak tehlikeli olduğuna değinmiyorum bile. Buradaki olay bir kişinin iyi veya kötü olması değil, onun belirli kusurlarıyla başa çıkıp çıkamayacağınızdır. Siz yüzleşmek istemiyorsunuz diye kötü etkiler yok olup gitmez.