Dr. Jivago

Dr. Jivago
@Figaro
Waiting for Godot
Mechanical Engineer, M&R | EOOW | ETO at CMA CGM
Yüksek Lisans
17 Ekim
295 okur puanı
Eylül 2019 tarihinde katıldı

Dr. Jivago

, bir kitap okudu
Puan vermedi·224 syf.·
2026 2. kitabı
·
Marquis de Sade
6.9/10 · 2.711 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Kaçak çay ve Bahman Ghobadi'in filmlerini özledim...
Duygu/Düşünce
13.07.2024. Eski bir Perşembe
Garipsediğim bu dünyada, içimde kırılmamış tek bir pencere kalmamışken, onarılmaya ihtiyaç duyduğum zamanlar oldu. Onarılmak ve hiçbir suç işlemediğim halde 19. Yüzyıl Amerikasında bir siyahiymişim gibi bağışlanmak istedim. Kimden ve neden, bilmiyorum. Tuhaftır ki tam da böyle bir anda dünyaya alışmadığım, alışamayacağım düşüncesiyle uzak ve bilmediğim yerlere gitme özlemiyle dolup taştım. Yalnızdım ve neredeyse kimsesizdim. Bir başına ve aylak da denilebilirdi. ‎Gitmek, artık gidilebilecek yer kalmayıncaya dek süren bir arzudur. Giderken, bunu siz de hissedersiniz. 72. Enlemde Grönland Kuzey buz Denizinde yalnızdım. En güneyde Afrika Cape of Good Hope'da da yalnızdım. ‎Sonra birgün, ki bu görece olarak uzun sayılabilecek bir zaman, yaklaşık 5 yıl, içimdeki taşlar yerinden oynamaya başladı yeniden. Dengeler değişti. Değişmek istedi. Birileri dokunmaya başladı. Birileri dengeleri değiştirmeye karar vermişti. Buna karar verirken ürkek ve çekingendi. Kararsızdı. Belki biraz da korkmuştu. ‎Neden olmasın dedi? Soru sormayı öğrenmiş bir çocuk telaşı vardı üzerinde. Ben, neden olmasın dediği yerde eve ekmek götürmek istedim. Saksıda çiçek büyütmek istedim. Çocuk sesleri ve şen kahkahalar duymak istedim. ‎ ‎Şimdi, Nietzsche'nin durduğu yerde duruyorum. ‎ ‎"Kadınlara mı gidiyorsun? Kırbacını unutma!" ‎ ‎Çin'e doğru gidiyorum. Saate 12.5 knot. 232 metrelik bir gemi. 83 bin ton. 42 günlük bir seyir. Kamaramın alabandasında Türkiye'deki zamanı gösteren bir saat. Türkiye saati diyorum ona. Sevdiklerimin zamanını gösteren saat. Sevdiklerimin saati. Mesela şuan akşam Dokuz buçuğu geçmiş, 10 olmak üzere orada. Burada 6 bile değil henüz. Güney Atlantik Okyanusunda Puslu ve rüzgarlı bir hava var şimdi. Malum, kış sezonu başladı güney yarım kürede. Dalga yüksekliği bazen 3 bazen 7 metre
Duygu/Düşünce
"Yüksek sesle konuşan asık suratlı bir kalabalık içinde bir sessizliği onarmaya çalışmaktan sindi üstüme bu ezgin acemilik. Bir kirlenmeden korumak için susarak yaşadığım her şeyin bir yenilgi olduğunu çok sonra öğrendim. Benim, kıyısında bir saygıyla beklediğim olanak, başkalarının çiğneyip attığı bir sıradanlıktı..."
Duygu/Düşünce
Kürtler şeytanla savaşıyor deseler şeytana tapacak alçaklar var. Sırrı Süreyya Önder
Duygu/Düşünce