Çilemizi, bile bile, göre göre, doya doya doldurmadıkça kurtulamayız. Elverir ki, ıstırap çekmeyi, acıya katlanmayı bilelim. Acı çeken, acı çekmeyi bilen, onu savmayı da bilecek olan demektir.
- " (...) O pek güvendiğiniz gurur budalası aklınızı bir tarafa bırakacak olursanız, olur bildiklerinizin nasıl olmaz, olmaz sandıklarınızın da nasıl olur olduğunu görürsünüz..."
"İnsanoğlu tek kılını kaybedeceği yerde vatanını ve padişahını feda etmekten çekinmiyor. Ah şu nefs, her doğruyu yalancı çıkarmaya bakan nefs!.. Nefsimize ait küçücük bir fincanın çatlamasındansa, millet kubbesinin kocaman avizesi tuz buz olmuş, bize vız geliyor!"