Charlie Chaplin seyircilere bir şaka yapar ve herkes güler. Aynı şakayı tekrar yapar ve artık kimse gülmez. Sonra şu sözleri söyler: 'Aynı şakaya defalarca gülemiyorsunuz, neden aynı şey için tekrar tekrar ağlıyorsunuz? Unutmayın, hiçbir şey kalıcı değildir endişeleriniz bile.
Amin maalouf'un güzel bir lafı vardır."geleceğin yolları pusularla doluysa, takinilacak en berbat tavır , herşey çok güzel olucak diye mırıldanarak mırıldana gözü kapalı ilerlemek olacaktır, " der.
Tek taraflı çabayla bir yere varılmayacağını o kadar iyi öğrendim ki.. Artık ufak bir çaba kırıntısı dahi görmediğim yerlerde durmayacağım. Ben savaşıyorsam, o da savaşmalı. Ben değerli hissettiriyorsam, o da bunu hissettirmeli ya da hissettirecek şeyler yapmalı.
Denediysen ve olmadıysa, çabaladıysan ve başaramadıysan, eline bir kova alıp serptiysen yangın yerine belki söner diye, bir güneşi kucaklayıp koyabildiysen karanlığının çaprazına olmadıysa yine de, çok da üzülme. Yorgunluğu güzeldir çünkü, ''içim rahat'' diyebilmenin..