Zehra inan

Nefs
Ey insan Tanıyorsun beni ve hatta her vakit beraberiz lakin şimdi bilmiyorsun kim olduğumu . seninle nefes alabildiğin her an konuşuyorum.ve sen dahi benimle konuşuyorsun ama benim kim olduğumu biliyorsun ki ! Ama yinede ben sana evvela kendimden değilde senden bahsedeyim. Haline bir bak Allah aşkına ! Neden bunca gülüyorsun ? Neden her ayıbını yüzündeki tebessümle örtüyorsun ? Tebessüm boyası silecek mi sanıyorsun onları ? Ayıbı örtecek bir renk bir boya bir örtü yok oysa , bilmiyor musun da öyle vehmediyorsun? Elbet bir gün o boya akacak ve gün gibi çıkacak tam orta yere ettiklerin ve sen geç kalmış,hatta geç kalmaya bile geç kalmış olacaksın
Sayfa 17·Kitabı okuyor
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ben belki de herkesin ara sıra hissettiği gibi buralardan kaçmak istiyorum.Uzaklaşmak ve yalnizlaşmak biraz... insanlardan uzaklaşıp da kendime yakınlaşmak... Neden,niçin,nereye ve nereden diye düşünmeden kaçmak. Vakti dert etmeden, hiç bakmadan saatlere,öylece ve öylesine...
Sayfa 14·Kitabı okuyor
Her güzel çile mi çektirdi insana
Sayfa 11·Kitabı okuyor
En büyük Cihat nefs ile yapılan cihattır. hafis -i Şerif
İslam kardeşliğini muhafaza etmek
Mü'min ,başkalarıyla ülfet eder ( hoş geçinir) ve kendisiyle Ülfet edilir. Kimseyle Ülfet etmeyen ve kendisiyle de Ülfet edilmeyen kişi de hayır yoktur. (Ahmet 2, 400 ,V ,335)
Sayfa 52