Aldırma, üzülme, insan olanın başına akla gelmedik iyilik de gelir, kötülük de …
İnsan olanın başına her türlü alçaklık da gelir, yiğitlik de.
İnsan, insandan her şeyi beklemeli.
Bu mendebur, bu aşağılık adamı sevmek istemiyordu, içinden, derinden gelen bir duyguyla da onu sevmekten kendini alıkoyamıyor, bu yüzden kendinden, kendi insanlığından utanıyordu
"Ben biliyorum, anlıyorum. Ama yavaş yavaş bizim tarafımıza geçiyor. Bir hain, bir kafir, ama bir insan yanı var bu adamın. Ekmek yediği sofraya bıçak sokuculardan değil. İçtiği bir kahvenin hatırını kırk yıl sayıcılardan..."
“Becerikli, akıllı. İnsan böylesi insanlara güvenmeli."