İnsan, mezarlıkların yanı sıra müzelerde de ölümü hatırlıyor, yoğun duygular içerisine giriyordu. Evet, insan çok zeki bir varlıktı ama bir o kadar da çaresiz.
Dedektife göre insan hayatı satranç oyunundan çok da farklı değildi aslında. Piyonlar, filler, kaleler, vezirler, şahlar ve daha fazlası... Her insanın hayatta satranç taşları gibi farklı birer rolü ve hareket etme kabiliyeti vardı.