Dost, dostun kapısına gelir. “Kim o?” Der dost. “Benim”der.
“Sen git biraz gez, bana layık değilsin,” der Dost.
Gider gezer, hasretle yanar, tekrar gelir hocasının kapısına, vurur kapıyı.
“Kim o?” Der hocası
“Senim!” Der
“Şimdi gel içeri” der
Yani beni sen yapan kişiye dost denir.
Padişah Leyla’yı getirtmiş, “şekli berbat ama konuşursa belki güzelleşir, belki güzel bir tarafını bulurum.” Demiş
Sormuş:”hakikaten Leyla sen misin?”
Leylanın cevabı muazzam; “ben Leyla’yım da sen Mecnun değilsin.”
Bahaeddin Veled: “o kadar hiçim, yoğum, o kadar kudretsizim ve sen de o kadar varsın, o kadar büyüksün ki, hiçliğimle varlığını idrak etmenin afına görmek diyorum Allah’ım.”