Frodo

Frodo
@Frodobaggin
Kendini yakmaya hazırlan; kül olmadan nasıl yeniden yükseleceksin.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Karşınızdaki kişiyi ellerinde olmayan bir şeyle kendinize borçlu bırakmayın. Borçlu kalmaktan herkes nefret eder ve böyle davranarak onları ellerinde olmayan bir şeye borçlu bıraktığınız için suçlu olursunuz. İşte bu nedenle sevilmez, sayılmaz ve hatta belki de nefret edilirsiniz.
Bir başkasına karşı önce yumuşaklık değil sertliğimizi sunmalı ve eğer o kişi hak ediyorsa kendi yumuşaklığımızdan vermeliyiz.
“Kömür elmasa, ‘neden bu kadar sertsin?’ Demişti bir zamanlar. Oysa biz yakın akraba değil miyiz? ‘ Neden bu kadar yumuşaksınız diye soruyorum ben de size ey kardeşlerim, yoksa kardeşlerim değil misiniz?”
Kirli bir akıntıyı, saflığını bozmadan içine alabilmesi için insan bir deniz olmalıdır.