Bu kadar aşıksın Mevla'ya, şükürler olsun bu aşkı yaşayıp yaşatana! Peki bana ne kadar aşıksın?
Sen benim Yaradan'dan ötürü yaradılanı sevişim, bir adım gelene on adım gidişim ve herkes olduğu gibi kabul edişimsin. Sen benim bugünüme şükür ve yanıma dua edişim, azla yetinişim, çoğa göz dikmeyişimsin ve kapanmayan avuç içimsin.
Yolum der ki; "Gel ve beni izle, çünkü ben senin geleceğinim." Ve ben hem sana, hem de yola derim ki; "Benim ne geçmişim, ne de geleceğim var. Eğer kalırsam, kalışında bir ayrılık vardır; gidersem, ayrılışımda bir kalış."