Tanrı var mı, yok mu? Son olarak soruyorum bunu.
— Son olarak söylüyorum: yok.
— Ya insanlarla alay eden kim, İvan?
İvan Fyodoroviç gülümsedi.
— Şeytan besbelli.
— Şeytan var mı?
— Yo, şeytan da yok.
— Yazık. Hay kör şeytan, böyle olduktan sonra şu Tanrıyı icat eden bir elime geçse, bilirim ona yapacağımı! Asmalı böylesini...
— Tanrı icat edilmese uygarlık olmazdı.
— Olmaz mıydı? Tanrısız olmaz mıydı?