" Siz insanlar bir meseleden söz ederken hemen şöyle demek zorunda olduğunuzu sanıyorsunuz: ‘Bu delice, bu akıllıca, bu iyi, bu kötü!’ Bütün bunlar ne anlama geliyor? Bunları söylemek için bir eylemin altında yatan sebepleri araştırdınız mı? Neden olduğunu ve neden olmak zorunda olduğunu kesin olarak belirlemeyi biliyor musunuz? Bunu yapmış olsaydınız, yargılarınızda çok fazla aceleci olamazdınız"
İnsanların birbirini rahatsız etmeleri, en çok da hayatın baharındaki genç insanların, hayatın bütün zevkine en açık olabildikleri zamanlarda, iyi oldukları birkaç güzel günü birbirlerine surat asıp zehir ediyor olmaları ve yeri doldurulamaz şeyleri savurduklarını çok geç anlamaları canımı sıkıyor.