Ah, bizim gerçek dünyamız onu ne ilgilendirir! Onun bakış açısına göre, biz Nastenka öylesine boş, ve yavaş yaşıyoruz ki; ona göre, biz yazgımızdan hoşnut değiliz ve yaşantımızdan dolayı acı çekiyoruz. Doğru. İlk bakışta ilişkilerimiz ne kadar soğuk, karamsar ve öfkeli bir bakın... "Zavallılar" diye düşünüyor bizim düşsever. Hem böyle düşünmesinde de şaşılacak bir şey yok! Doğal olarak ön planda o değerli kişiliğiyle bizim düşseverin bulunduğu, öylesine garip, uçsuz bucaksız ve özgürce kahramanımız karşısında beliren bu sihirli, canlı görünümler oluşturan düşlere bakın! Belki kurduğu düşlerin neye ilişkin olduğunu soracaksınız. Her şeye...