“Peki ya sonra… sonra ne olacağını bilmiyorum, bilmek istemiyorum ve bilemem; ama bunu istiyorsam, şan, şeref istiyorsam, insanların beni tanımasını, sevmelerini istiyorsam, bunu istediğim için, tek istediğim bu olduğu için , yalnız bunun için yaşadığım için suçlu değilim.
Her general, her asker kendisinin bu insan denizi içinde bir damla olduğunu farkına varmiş, kendi önemsizliğini hissediyordu ama aynı zamanda bu muazzam bütünün bir parçası olduğunu da farkına varmiş, kendi gücünü hissediyordu.