Benliğimizde farklı seviyelerde kaçışlar vardır. Siz işinizle kaçarsınız, bir diğeri alkolle, bir başkası dini ayinlerle, biri bilimle, biri tanrıyla; bir diğeri ise eğlenceye düşkündür.
Gerçekliğin ışık ve neşesi, benliğin merkezi olan zihnin kontrolü ele almasıyla yok olur. Kendini bilme, bilgeliğin başlangıcıdır. Kendini bilme olmadan öğrenme faaliyeti çatışma,cehalet ve acıya yol açar.
Çocukların çoğu sözde eğitim tarafından kirletilmeden önce, bilinmeyenle ilişki içindedirler. Bunu bir çok şekilde gösterirler. Fakat daha sonra onları kuşatan çevre daralmaya başlar ve belli bir yaştan sonra , hiçbir kitapta ya da okulda bulunmayan o ışığı, o güzelliği kaybederler.