Umut dediğin şey bu hayata sabretmeyi mümkün kılan bir serap olabilir mi ? Belki de Nietzsche'nin dediği gibi "Umut kötülüklerin en kötüsüdür çünkü işkenceyi uzatır."
Kapayın ışıkları
Yıldızlar yeterince parlak ve güzel
Tam bir huzur içindeyim
Sonsuza uzayan sahil
Bir yanda senin hayalin
İnsan başka ne ister ki hayattan
Bir parça deniz
Bir parça sen
Kendine göre hayatının en güzel zamanında hastalıkla yüzleşmek zorunda kaldı İvan İlyiç. Hayatının o dönemine kadar herkesin yapmak zorunda olduğu şeyleri yaptı. Evlilik,iyi bir iş ve kariyerinde yükselme, çocuklar vs. Bunların hepsini bir şekilde yapmasına rağmen( evliliği bana kalırsa baştan sona kötü bir ilişkiydi) bir kez olsun gercekten kendinin ne istediğini sormadı. Yaptığı şeyleri zorunluluk için mi yoksa isteyerek mi yaptığını sorgulamadan yaptı. O ansızın gelen hastalık belki de hayatın bu soruları ona sorma şekliydi. İvan İlyiç için çok zor oldu bu durumlarla yüzleşmek. Bir insanın başına gelebilecek en kötü şeylerden biri onca yıl yaşadığı hayatını gerçekten doğru şekilde yaşamadığı ile yüzleşmesi olabilir. Bana şu soruyu sorgulattı. " Sen bu soruya mutlu bir şekilde cevap verebilmek için şuan neleri farklı yapmalısın " . Cevaplarım henüz netleşmese de en azından sormam gereken soruyu buldum.
İvan İlyiç’in ÖlümüLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201961,1bin okunma