12-13 yaşlarındaki çocuklara “Kekemelik nasıl bir şeydir?” sorusunu sorduğunuzda, 13 yaşındaki bir oğlan çocuğu evcilleştirilmemiş bir ata binmeye benzediğini söylemiştir. “Kekeme atı”n bir sözcüğü söylemeye kaçınmasından, bir sözcüğü görür görmez ürkmesinden ya da bir sözcükten dolayı sıçramaya başlamasından endişeleniyordu. Yapabileceği tek şeyin ata olabildiğince sıkıca tutunup, dizginleri sıkı tutmak ve “atın” çok vahşi olmayacağını ümit etmek olduğunu hissediyordu.
Toplum içinde nasıl görünürlerse görünsünler herkesin o veya bu nedenle yetersizlik ve güvensizlik duyguları olduğunu hatırlayın. Tüm insanlardaki ortak duygusal payda, yüksek özgüven ve üstünlüktense daha çok kaygı ve güvensizlik hissidir.