Cenneti Rûhefzâ

Cenneti Rûhefzâ
@Gececi1yazar
Ruhumun sessiz güncesini,yüksek sesle yazıyorum!
Belki Bir Gün Ben De
Puan vermedi·240 syf.··
2025 5. kitabı
Dikkat bu kitap yüksek okuma zevki içerir! Merhaba insanoğlu! Tanınmayan veya çok reklamı dönmeyen yazarlara karşı günümüz edebiyatında yersiz bir ön yargı var. Ve bu ön yargı safsatasına, kapılanlardan biri olarak beklentim olmadan okumaya başladım.Fakat başlamam ile bitirmem aynı gün içinde tamamlandı. Elimden düşürmeden,tükenmeden, kalbimin sızısı ve bir çocuk merakı ile çevirdim sayfaları. Evine sığmayan sığdırılamayan bir çocuk, elimden tutup bir zaman makinesiyle ömrünü anlattı sanki. Zamanlar arası geçiş öyle ustaca anlatılmıştı. Yazarın kalemine sağlık. Kitaptaki denizin de dediği gibi "İnsan bazen iki eliyle kulaklarını kapatıp boğazında,göğsünde titreşimler hissedene kadar bağırmalıydı.İçinde bir yer yırtılır ve seni hasta eden şeyler çığlığına dışarı akar gider." Bu kitabımı okumak da tıpkı böyle hissettirdi Çığlıkların, zarif kelimelerle okuyanda tokat etkisi yaratması belkide edebiyatın en özel yanı...
1K
Belki Bir Gün Ben DeŞule Toptaş · Sia Kitap · 2025923 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Bulantı sana uğradı mı?
5/10
·260 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
Merhaba insanoğlu! İncelemememe kitaptan bir alıntı ile başlamak istiyorum; Denizler aştım,ardımda denizler bıraktım,ırmakların kaynaklarına ulaşmaya çalıştım ya da ormanlara daldım ve görmediğim kentlere yöneldim hep.Kadınlarla yatıp kalktım,heriflerle dalaştım.Asla geri dönemedim,plağın geri dönememesi gibi.Bütün bunlar beni nereye götürüyordu?Bu ana,müzikle uğuldayan aydınlık yuvarlağın içindeki bu banka. Kitap,varoluşsal sancıyı bütün çıplaklığıyla ortaya koyuyor.Sancılarından savurulan izler gibi her sayfa.Kitabı okurken tek beklentiniz varaolşu felsefik olarak sorgulamak üzerineyse büyük bir keyif ile okursunuz.Fakat ben mutlak sona erişmeyen sadece sorgulama üzerine kurulu romanlardan zevk almıyorum.Çünkü bu yalnızca ruhun çığlıklarını dinlemek. Oysa insan ruhu,dünyada felsefe kafasıyla bakıldığında yapayalnız. Bu yalnızlık zehiri insanaları doğruya ilettiğini düşünmüyorum.Bilakis çözümsüz bir edebiyat bu. 5/10 vermemein sebebi,bir zamanlar bu sancının bıraktığı bulantıyı bizzat yaşamış olmam. Eski bir acıyı bir dost gibi selamladım.O günleri hatırladım.Tıpkı dünyaya gelen her insanaoğunun yaşadığı sorgulama gibi.Yani bulantı ile ben de tanıştım. Bulantı demişken yazar öyle güzel ifade etmişki onu,en somut halini hissettim. Ve bu nedenle uzattıkça uzattım okuma serüvenini. Bulantı ile tanışmış ve onu bir anı olarak zihninin mezarlığına atmış olan bütün herkes,selamlar hepinize! Ve bu bulantı ile ömrünü geçiren ve geçirmekde olan dostlar size ferahlık diliyorum,sancımı gideren rabbimden...
BulantıJean-Paul Sartre · Can Yayınları · 202128,1bin okunma