Az biraz isim yapan dergilerin ve editörlerin yaptığı saçmalıklar da konuşulmalı. Sözgelimi hepsi yeni yazarlara tanınma olanağı sağlamak istiyor. Ancak aksine nerede sadece popüler isim var, kendi dergilerini ön plana çıkarmak için bu isimlerin saçma sapan yazılarını yayınlayıp yeni yazarlara tabiri caizse "avucunu yalarsın" diyorlar. Zaten emekle yazılan öyküler, şiirler gönüllü olarak sadece ismini duyurabilmek için mecburi dergilere gönderiliyor. Gel gör ki orada da ne kadar iyi yazarsan yaz, tanınmadığın için editörler direkt maili görmezden geliyorlar. İki cümleyi bir araya getiremeyen, bir paragrafında bile saçma sapan hatalar barındıran kendince ünlü ya da fenomen arkadaşların yazıları da büyüük reklamlarla post atılıyor. Daha komiği ise bu ünlü arkadaşlar da "asla yazılarınızı dergilere yollamayın, emeğinizi hiç uğruna heba etmeyin" gibi sözlerle dalga geçer gibi yeni yazarlara tavsiye vermeye kalkıyorlar.
Saçma sapan hesapların, gereksiz paylaşılan videoların, edebiyatla ilgisi olmayan iletilerin olduğu pek çok hesabın binlerce takipçisi varken, edebiyat ve sanat için emek veren, gerçekten değerli görünen hesapların görüntülenme ve takipçi sayısının bu kadar az olmasını anlayabilmiş değilim. Bari bu uygulamada bu sistem yürümemeli.