Toplumsal cinsiyet eşitliği, kadın ve erkek her birimizin kendimizi yeniden sorgulayıp olumsuz “eril” (saldırgan, otoriter, rekabetçi, ben merkezli olmak) ve olumsuz “dişil” (itaatkâr, korkak, çekingen olmak) niteliklerimizin üstesinden gelmeyi gerektirir. Aynı zamanda kız ve erkek çocuklar, kadınlar ve erkekler hepimizin olumlu eril ve dişil niteliklerimizi de kollaması şarttır. Her birimizin güçlü ve ilgili, korkusuz ve duyarlı, duygusal ve mantıklı olması gerekir.