Bu ayrımla, iki alan arasında bir hiyerarşi oluştu. Ev içi ya da özel alan tüm ekonomik, siyasi, tarihi anlamını yitirdi ve giderek önemsizleşti. Piyasaya girmeyen hiçbir şey “iş”ten sayılmamaya, piyasa içinde etkinlik göstermeyen hiç kimseye ekonomik bir değer verilmemeye başlandı. Kadınlar ekonomik öneme sahip olmayan ev içinde kaldıkları için merkezi konumlarını ve değerlerini de kaybettiler. Erkeklerin işi daha önemli hale geldi, kadınlar ve erkekler arasındaki farklar artmaya devam etti, ataerkil sistem daha da güçlendi.