"Birinin dost mu düşman mı olduğu nasıl anlaşılır?" diye sordu Kumkurdu'na.
"Şey, yemek gibi." dedi Kumkurdu."Tadına bakmak gerek."
"Olmaz ki," dedi Zackarina." İnsanların tadına bakılmaz ki."
"Öyle ama gözlerinin içine bakabilirsin," dedi Kumkurdu." O zaman herşey anlaşılır."
Öyleyse sen de kendi kendini yargılarsın. En zoru da budur. İnsanın kendisini yargılaması, başkasını yargılamasından çok daha zordur. Kendini iyi yargılamayı başarırsan gerçek bir bilge olduğunu kanıtlamış olursun.