Ya yeryüzündeki insanlar trajik bir yanılma ile tarihin ancak bir "savaşlar tarihi" olduğuna kendilerine inandırıyorlarsa? O zaman tâ başından beri yanlış, çıkmaza sürükleyen bir yol tutmuş olmuyor muyuz? Bu durumda Nereye gideriz? Sonumuz ne olur? İnsanlar, tuttukları yolun felakete götürdüğünü, mertçe kabul etmek cesaretini gösterebilecekler mi?