"Gittin mi büyük gideceksin!
Ayrılık bile gurur duyacak seninle..
Gittin mi ayakların onun yakınından
bile geçmeyecek.
Gölgen bile kalmayacak ardında..
Gittin mi onurunla gideceksin;
Haklıysan gidecek,
Gitmişsen dönmeyeceksin..."
Can Yücel
Şimdiye kadar nasıl yaşadıysan yine öyle yaşayacasın sanırsın. Sonra beklenmedik bir anda biri çıkar gelir. Etrafındaki kimseye benzemez. Kendini bu yeni insanın aynasında görmeye başlarsın. Var olanı değil, sende eksik olanı gösteren sihirli bir aynadır ve sen bunca zaman aslında hep bir eksiklik duygusuyla yaşadığını bilmediğin bir şeye hasretlik çektiğini anlarsın. Şamar gibi iner hakikat suratına...