Bir insan , duyular dünyasına ve kendi öznelliğine dair çıkarlardan ,arzulardan, hazlardan, hesaplardan kendini soyutlayıp, rasyonel kapasiteye sahip her otonom insanın aklıyla ulaşabileceği ,tüm insanlığın çıkarlarını hesaba katan Evrensel ve nesnel ahlak yasasına ne kadar yaklaşabilirse eylemi de o ölçüde ahlaki bir eylem olur
"Gördüğünüz gibi her şey bir hikayedir" dedim. "ve nereye kadar gerçek olduğunu bilmemize imkan yoktur. İnsanlar birbirlerine durmadan yalan söylerler."