Gnosei Seauton

Gnosei Seauton
@GoingSolo
Değirmenlere Karşı, Kozmosla Dost! “Kalbinde sevgiyi bir yücelik sebebi eyleÇALIYOR: Güneşin Olsun/Kızılırmak TAKİP TERCİHİM OKUR KAYDET’le takip etmektir ( Takip edip de sadece beğenenle ilgilenmiyorum )
Müşkül Budur ki ….
Ülfet belâlı şey fakat uzlet sıkıntılı, Bilmem nasıl geçirmeliyim son beş on yılı. İnsanlar anlaşıldı. Cihânın da sırrı yok, Kalsaydı terkeşimde bugün tek bir altın ok En tatlı bir hayâl için atmazdım ufkuma. Dalsın yakında gözlerim artık son uykuma. “Yalnız duyan yaşar” sözü, derler ki, doğrudur “Yalnız duyan çeker” derim, en doğru söz budur. Gördüm ve anladım yaşamak mâcerâsını, Bâkiyse rûh eğer dilemezdim bekâsını. Hulyâsı kalmayınca hayâtın ne zevki var? Bitsin, hayırlısıyle, bu beyhûde sonbahar. Ölmek değildir ömrümüzün en fecî işi, Müşkül budur ki, ölmeden evvel ölür kişi.
Sayfa 50 - İstanbul Fetih Cemiyeti, 49. Baskı, Haziran 2020 (Şiir Adı: DÜŞÜNCE)·Kitabı okudu
Şiir
Reklam
Güneş Adam ….
(….) Ucuzun, hep aşağı doğru yürümenin, hep hazır yemenin, hep uyumanın rahatını sevmez güneş adam… Yezid nasipsizliği tiksindirir onu. Bilir ki; varolmak, ışıkla dost olmaktır. Bu da, yürümeyi gerektirir… Bilir ki; karanlığı kovmak, aydınlığı kucaklamaktır. Bu da, dikenli yollardan geçmeyi gerektirir…
Sayfa 120 - Yeni Boyut, 10.Baskı, 1999·Kitabı okudu
İncittik, Üzdük Biz Sevda’mızı/Sustum ki …
🎶Sustum bak, vazgeçtim, gidiyorum Burnumun direğinde bir sızı; Varsın ağlatsın… Yakılmış köy gibiyim; Ahım, küllerin arasında bir resim; Orda kalansın… Yetim bir kederin gölgesi var kalbimde Hoşça kal,canım yarısı, çok iyi bak kendine. 🎶 İncittik, üzdük biz sevdamızı Sustum ki büyüsün mevsimler İlkbaharımsın… Hiçbir şey söyleme, dinmez sızı Sürüldüm sılamdan, giderim Ama bende kalansın. Yetim bir kederin gölgesi var kalbimde Hoşça kal, canım yarası çok iyi bak kendine [ 👨‍🎤İlkay Akkaya; SUSTUM, şarkısı; 2015]
Aşk …….. (ın iki yönü)
. Aşkın Kur’an’da, Yaratan’dan yaratılışa uzanışı rahmet; yaratılandan Yaratan’a tırmanışı muhabbet ve ubûdiyet” (kulluk) tir. Ve, “müminler, Allah’a sevgisi çok derin ve yoğun olan insanlardır.”(Bakara, 165) Ayrıca, “”Allah müminleri sever ve müminler de Allah’a bir aşk alakasıyla bağlıdırlar.” (Kaide, 54) .
Sayfa 148 - Yeni Boyut, 10.Baskı, 1999·Kitabı okudu
Ezelde ……. Sonuçta da ……
Ezelde aşk vardı” diyor, sufi düşünce… Aşk vardı ve her şeye vücut sebebi o oldu. Sonuçta da aşk olacaktır. Kısaca, varlık ve varoluş macerasının başı ve sonu aşktır. Varlık, aşk annenin çocuğudur. Düşe-kalka büyür ve sonunda kendini dölleyen rahme döner, yine aşk olur.
Sayfa 147 - Yeni Boyut, 10.Baskı, 1999·Kitabı okudu
Reklam