"Kózińdi ash, oyan Qazaq, kóter basty
Ótkizbeı qarańǵyda beker jasty.
Jer ketti, din nasharlap, hal haram bop,
Qazaǵym endi jatý jaramas-ty."
"Gözünü aç, uyan Kazak, kaldır başını
Geçirme karanlıkta boşuna hayatını.
Yer gitti, din giderek kötü bir hal alıp, durum perişan olup,
Kazağım şimdi yatma zamanı değil."
Mirjakıp Dulatulı Alaş'ın Azaplı Yolu
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Söze Kazakların bahadır oğlu Bavırjan Momışoğlu'nun sözü ile başlamak isterim
"Bana halk kahraman diyor. Halkın hürmetine teşekkürler. Ama ben edebiyat meydanının bir bahadırını biliyorum, övünüyorum. O, Prof. Beysembay Kenjebayoğludur. Millet edebiyatı tarihini asırlar öncesine götürerek bugünle birleştirmek kahramanlık değil de nedir?? "
" Geleceği tahmin edebilen, zeki, ideolojinin üstünlüğünü kabul etmeyen alimlerden biri, B. Kenjebayoğlu" ve daha nicesi
Sovyetlerin tüm baskılarına rağmen asla yılmayan , sürgün edilmekten, ölümden dahi korkmayan Beysembay Kenjebayoğlu! Yalnızca Kazak edebiyatı için önemli bir aydın değil. Tüm Türk Dünyası için çok önemli birisi. Alaş üyelerinin devrin acımasız koşulları arasında nasıl sıkıştırılıp ortadan yok edildiğinin hikayesidir bu kitap. Okursanız çok şey kazanacağınızdan eminim. Ve arka kapağındaki bir söz ile bitiriyorum. Bu kitaptaki satırlarda milli duruşun insanı hangi engellerle karşılaştırdığı ve yine insanı hangi ufuklara sürüklediği gerçeği ile karşılaşacaksınız...
"Arlı istin akırı kayır."(Namuslu işin sonu hayırlıdır)
B. Kenjebayoğlu'nun "Kazak edebiyatı tarihi Türk halklarına ortak tarihiyle başlıyor" şeklindeki ilmi kavramı zihinlere ve bilim sahasına yerleşmiş oldu... Sadece bilim sahası değil, bu hayırlı işi, bu büyük buluşu çoğunluk övgü ile kabul ediyor artık.!