Yaşamındaki her şey hep aynıydı ve bir kez gençliği sona erdi mi hep yokuş aşağı gideceği belliydi: Yaşlılık dönüşü olmayan izler bırakacak, dostlar birer birer yok olacaktı
..Ancak insan sisteme ve soyut çıkarımlara öyle önyargılı bir biçimde bağlıdır ki, sırf kendi mantığını haklı çıkarmak için gerçeği bilerek çarpıtmaya, gözünü, kulağını kapamaya hazırdır.