Çizgili Pijamalı Çocuk kadar bir solukta okuduğum bir kitap olmasa da, son bölümleri oldukça akıcıydı. Dili sade ve hafifti..
Bir insanın içinde oluşan o suçluluk ve vicdan azabı durumunu, geçmişinin yoluna çıkardığı engelleri anlatmış. Savaşın kirli ve hüzünlü yüzünü betimlemiş. İnsanların içindeki o hüznü ve yası hissedebileceğiniz, intikam ateşlerini nasıl içlerinde sürekli yaktıklarını görebileceğiniz bir kitap.
Suçluluk dediğin gecenin bir yarısı seni uyanık tutardı ya da eğer uyumayı başarmışsan rüyalarını zehirlerdi. Suçluluk, mutlu anlarının hepsinin içine öylece dalar, kulağına keyif almaya hakkın olmadığını fısıldardı.