Cehennem'in eşiğine gelmiş kişilerin şeytandan ödü kopuyordu; zaten cehennemin içinde olanlar içinse şeytan özel biri değildi, yalnızca başka biriydi, o kadar.
Kamptaki binicilik hocasının öfkeli bir tavırla, Hitler'in en azından iyi bir şey yaptığını söylemişti: "İşe yaramaz insanlar"dan kurtulmaktı bu. Deborah da şaşkın şaşkın, bütün bu insanlarda tümör mü var acaba, diye merak etmişti.