Güçsüzlüğüüzü yaşayabilecek yürekliliği gösterdiğimiz bir anda biri bizi küçümserse bu onun sorunudur aslında için için aynı yürekliliği gösterbilmiş olmayı o da ister ama abartılmış gururunun tutsağı olduğu için bunu göze alamaz
Değersizlik duyguları yaşayan bir kişinin bazı insanları yüceltmesi geliştirmiş olduğu gerçek dışa senaryoların bir sonucudur.. bu insanların kendisinin ulaşmak istediği Görkeme sahip olduğu yanılgısından kaynaklanır Öte yandan bu insanlara karşı bilinç dışı bir düşmanlık da yaşar çünkü varlıkları ona kendini yetersizliğini hatırlatır.
Değersizlik duygusu normal eksiklik duygusundan çok farklıdır insanı daha fazla şeyler yapmaya ve yaratmaya güdülmediği gibi bir kısır döngünün yaşanmasına sebep olur
İnsan doğa güçlerine ve bazı hayvan türlerine oranla zayıf bir varlıktır bu nedenle her insanın varoluşunda eksiklik duygusu vardır çünkü insan çocukluk döneminden ötürü yaşamına normal bir çaresizlik içinde başlar çocukken güçlü yetişkinler arasında yaşayan güçsüz bir varlıktır sonraki yaşamı boyunca daha önce kendisine egemen olan insanlar ve doğal güçler üzerinde üstünlük kurmak ve gücünü kanıtlamak için çaba gösterir çoğu kez bununla da yetinmez kusursuz bir varlık olmaya çalışır