Kitap;kötü bir insanın otomatikleştirilerek,baskıyla iyi bir insana dönüştürülmesini anlatıyor.Fakat iyilik bir makine gibi programlandıktan sonra değerini korur mu?İyiliğin içimizde olması gerekir.Ana karakterin de dediği gibi iyi olanlara müdahale edilmediği gibi kötülere de edilmemesi gerekir ki düzen böyle iyi ile kötünün birleşimiyle korunur.Yasaların düzgün işlemediği totaliter bir sistemde şiddeti şiddet uygulayarak önlemenin anlamı yoktur.Baskı her zaman kötü bir sonuç verir.