Acıdan daha güzel bir muallim yoktur aslında. Acı, adamı yoğurur, pişirir,kıvama getirir ve eğer acıyı iyi yönetirse bir insan o acı onun muallimi olur. Acıyı yönetemeyen adam ise trajedi yaşar.
Bir İslam aliminin sözünü işitmenin tam sırası " Düşmanlarım bana ne yapabilir ki, ben cenneti yüreğimde taşıyorum; hapsedilmem halvet, sürgün edilmem hicret, öldürülmem şehadettir." Daha ötesi var mı?