Genç bir öğretmen ve genç bir imam aynı şekilde düşünüyor, aynı amaca odaklanıyor ve benzer yöntemleri kullanıyorlardı çocukları ve gençleri eğitmek, yetiştirmek, insanlara faydalı olabilmek, görevlerini layıkıyla yerine getirebilmek adına. İşte buydu eğitimde birlik aslında. Büyük önderin, Mustafa Kemal Atatürk'ün "Eğitim öğretimi birleştirelim." derken anlatmak istediği buydu. (S:93)
Yazarın okuduğum bu ikinci kitabında, ulaşımın güç olduğu bir köyde ağalık sistemi, çocuk gelinler ve cehaletin doğurduğu sonuçlar roman tadında çok güzel işlenmiş...
Okuyup doktor olmak isteyen ama gelin verilen Zeliha'nın annesi ve kardeşleri ile olan çileli ve hazin öyküsü..
Elimden bırakamadığım bir kitap oldu. Tavsiye ederim.
Okumalı ve çalışmalıyız, el ele vererek. Ortada koca bir taş duruyor, biz hep birlikte tutup kaldırabilecekken, sen kaldıramazsın, ben kaldırırım kavgası yapıyoruz. Taş yerinde duruyor ve bir adım ilerleyemiyoruz. (S:215)