"Mustafa Kemal gibi düşün" diye de bir deyim varmış. Annem, "Bir zorlukla karşılaştığın zaman odana git, düşün ve çözüm ara!" der. Avrupa'da, Norveç adlı bir ülkede bu deyim çocuklara öğretilirmiş.(S:229)
"Çocuklar, bembeyaz kağıtlardır. Onların üstüne ne çizerseniz sonra onu okursunuz."
Neş'e öğretmenin kızı Yudum ve öğrencileriyle olan anıları hepimize ders verecek nitelikte. Atatürk'le ilgili anlattıkları harika. Kitabın sonunda küçük Yudum'un Allah'a yazdığı mektuplara bayıldım.
Öğretmen yazarların kitaplarında mutlaka eğitici bir yön olduğu izlenimim bu kitapta da devam etti. Okumanızı tavsiye ederim.
"Zenginliği para pulda aramayın. Sevdikleriniz yanınızdaysa zaten zenginsiniz."
Yazarın dili o kadar akıcıydı ki, nasıl bittiğini anlamadım.Türk filmi gibiydi.
Doktor Defne ile Hemşire Batuhan'ın aşkı, Batuhan'ın kızı uğruna herşeyden vazgeçmesi, Çağla ile yolunun keşişmesi.. fedakârlığın romanı. Sürükledi gitti beni.
Karakterler de güzeldi. Spoi olmasın diye daha fazla anlatmayayım.