Kitabı bitirdiğimde, yabancı bir roman okuduğum izlenimi veren bu kitap Suriye iç savaşı başlamadan önce yaşanan aşkın, savaş ile başka bir mecraya sürüklenişiydi.. Tarık ile Lia'nın Palmira'da başlayan aşkı, ikiz oğullardan birinin Suriye'de, diğerinin Fransa'da büyümesi.. Lia'nın annesi Bayan Sabina'nın geçmişindeki gizem: nazi soykırımından kaçışı.. Savaşın, ırkçılığın acımasızlığı da gözler önüne serilmiş. Sonu nasıl bitecek? Tarık, Suriye cehenneminden kurtulabilecek mi? Lia ve diğer oğluna kavuşabilecek mi? Okuyun, mutlaka seveceksiniz..
Not: Hurmalı kurabiyeyi ben de çok yedim, çok güzeldir.
İnsan annesiyle daha çok konuşmalı, babasına daha çok sarılmalı. Annen en iyi sırdaşın, baban en iyi yoldaşındır. Kimse beklemez seni onlar gibi, hiç kimse yetemez sana onlar kadar. (S:11)